INSPIRACE A NÁPADY K NEKONTAKTNÍ DRAMATICKÉ VÝCHOVĚ

Milí kolegové, učitelé dramatické výchovy,

možná je vám jasno, co budete svým žákům v době bezkontaktní výuky dávat za úkoly, aby tok výuky nevyschl. Přesto Katka Ondráčková přišla se zajímavým nápadem, který určitě někdo z nás ocení. Pojďme se vzájemně inspirovat, prozrazovat si nápady, co je možné žákům zadávat, co po nich chtít, aby udělali, poslali, vyrobili… Je jasné, že každý z nás vyučuje dramatickou výuku po svém, akcentuje to či ono, ale když dáme nápady dohromady, třeba někdo od svého kolegy využije něco, co by ho samotného nenapadlo. Budou to nápady k užitku i pro radost!     

Jen si na začátku vysvětleme, že tento web není určen pro studenty, ale výhradně pro nás. Protože studenti používají jiné technologie, na které jim úkoly zřejmě zadáte.

Začínáme:

Pracovně si rozdělíme jednotlivé ročníky, obor vzdělání a typ výuky (DV – základní dramatická výchova, pro někoho osobnostní a dramatická výchova; DVS – dramatická výchova specializace). Při tomto dělení vycházíme z toho, že si každá škola nastavila dramatickou výchovu do jiných ročníků. Tak se v tom, prosím, sami zorientujte a využijte, co se využít dá.

 

Kdo z vás bude mít nápad, kterým by mohl přispět, prosím, pošlete ho na adresu: dranrom@gmail.com – Roman Musil. Uveďte, kterým žákům je úkol směřován: ročník, obor vzdělání, typ DV. Jména autorů příspěvků zveřejníme, abyste se mohli zeptat na případné podrobnosti.

 

PŘEDŠKOLNÍ A MIMOŠKOLNÍ PEDAGOGIKA

1. ročník DV

Vyrobte loutku (K.O.) – Každý z žáků vyrobí loutku a natočí krátkou pohádku pro děti, kterou vložíme na společný blog a tak pohádky nabídneme malým dětem.

Virtuální komunikační vyprávěná (K.D.) – V kruhu se tato hra hraje tak, že postupně každý po kruhu řekne jednu větu do příběhu, který musí mít logiku, dějovou linku, návaznost a hlavně dramatickou zápletku. Jinými slovy: zápletku, vyvrcholení, závěr… Pro naše současné účely – bezkontaktní výuky se dá pojmout hra takto: Učitel vytvoří seznam žáků (i s jejich e-maily – pokud již nepoužívají třídní nebo skupinový e-mail). Tomu, kdo je na seznamu první, pošle mail – takzvaně “vykopne první větu”. Oslovený žák přidá větu, podepíše se a přepošle jednak dalšímu žákovi na seznamu, jednak zpět učiteli (pro kontrolu). Takhle hra pokračuje až k poslednímu žákovi. Tím vznikne příběh s dramatickou zápletkou. Kristýna říká, že na tuto hru dává týden.

 

Probraná látka: stavba lekce dramatické výchovy

Lekce DV pro MŠ (M.L.) -Sestav přípravu vlastní lekce pro MŠ nebo skupinu vrstevníků s použitím metod a technik dramatické výchovy. Lekce musí obsahovat: začátek, prostředek a konec. Připomínám části lekce: bourání ledů + návnada (motivace) / vlastní téma / zklidnění a reflexe

 

2. ročník DV

Najděte si doma nějakého maňáska z dětství a zkoušejte s ním před zrcadlem rozcvičku (tak, jak jsme dělali ve škole – předklon, ano-ne, čelem vzad, mávání, drbání…). Můžete v roli maňáska rozcvičku komentovat. Poté si s maňáskem připravte jednoduchý monolog, ve kterém využijete jednoduchých pohybů. To vše natočte jako krátké video telefonem (za pomoci druhé osoby) a pošlete mi do přílohy mailu. Š.H.

3. ročník DVS

Vytvořte masku, vyfoťte ji formou živého obrazu v přírodě a vymyslete lekci pro mateřské školy s využitím této masky a literárních textů (pohádek, básní a říkadel, které sami někde naleznete nebo napíšete). Tím vznikne zásobník fotografií masek a k nim i literární texty s cílem udělat knihu pro mateřské školy. K.O.

 

Desková hra s dramatickými úkoly – DeskDram (K.O.)

Cíl – seznámit se s postavou, seznámit se s dílem, tvořit a učit se formou hry, rozvíjet se v improvizaci

Zadání:

  • vyber si téma – příklad: pravěké divadlo, antické divadlo, Antigona, W. Shakespeare, Romeo a Julie, Maryša, Krysař, Národní divadlo…
  • na základě tématu vytvoř deskovou hru
  • urči si počet hráčů
  • buď kreativní – kresli, maluj, lep, tiskni, tvoř koláže
  • pokud to bude bavit tebe, bude to bavit i ostatní
  • zadání úkolů nemusí být součástí hry, můžeš využít kartičky vedle hry, které hráč tahá po stoupnutí na určené políčko
  • zahraj si hru doma s rodinou a zjisti, jestli hra funguje J

Příklady úkolů:

  • V případě Romea a Julie – zahraj monolog Julie před tím, než se napije jedu, předveď pantomimou boj Romea s Tibaltem – popiš zástupnou řečí děj Rome a Julie, vyber situaci z Romea a Julie, pantomimicky předveď… v případě Pravěku – zatanči rituální tanec šamana, předveď, jak se dorozumívali v pravěku – řekni zástupnou řečí – viděl jsem obrovského mamuta, jdeme ho ulovit!, Maryša – vnitřní monolog hrnečku, do kterého Maryša nalévá čaj…

Tvorba příběhů podle obrazů (K.O.) – Vyber si jeden z obrazů, kopíruj ho do svého dokumentu a odpověz na tyto otázky: Jaký název dáš obrazu? Která témata obraz nabízí? / Vytvoř ze svého těla živý obraz, vyfoť se a vlož ho do dokumentu vedle svého obrazu. / Jsi autor literatury pro děti – Sepiš příběh inspirovaný vybraným obrazem. / Sepiš tři činnosti dramatické výchovy, které zadáš dětem po přečtení svého příběhu.

Obrazy zde:

Natoč básničku (K.O.) – Vyber si tu svou „básničku“. / Nauč se text. / Vžij se do role, hraj si s textem, rekvizitou, hudbou, pauzou a prostorem (fantazii se meze nekladou) a básničku natoč. / Video mi pošli. Když se nám to povede, tak sestříháme videa a uděláme z toho krátký film.

Básničky zde:

Vyber si jeden z odstavců a nauč se text. (K.O.) – „Vžij“ se do role Jany, hraj si s textem, rekvizitou, hudbou, pauzou a prostorem (fantazii se meze nekladou) a natoč video. / Video mi pošli. Když se nám to povede, tak sestříháme videa a uděláme z toho krátký film.

Text zde:

 

4. ročník DVS

 

PEDAGOGICKÉ LYCEUM

1. ročník DV

Dokumentární prezentace (M.L) – Každý týden vytvořte obrázek (kresbu nebo malbu) či zachyťte na fotografii svůj pohled na aktuální situaci (karanténa, domácí škola, výhody a nevýhody). Připojte svůj komentář, postřeh, zamyšlení a vytvořte jeden slade týdně. Po návratu do školy svůj dokument odprezentujete před třídou. Nebude-li to možné, domluvíme se na způsobu, jak online odprezentujeme jinak. / Každý týden vám budu posílat nápady jako případné podtéma. Pro příští týden je to v souvislosti s Velikonocemi: Soutěž o nejkrásněji ozdobenou roušku, aneb Velikonoce pod rouškou.

2. ročník DVS

Vymyslete a napište věty na artikulaci

Téma: Techniky hlasitého čtení

Probrané učivo: Artikulace, intonace, tempo, rytmus, dynamika, důraz, logické celky, pauzy, barva hlasu.

Úkol k artikulaci: Vymyslete a napište čtyři věty, ve kterých každé slovo bude končit písmenem, jakým následující slovo bude začínat. Příklad: Štěpán nás slyší. / Nesmím mlsat tolik karamelek.

Předání úkolu: Věty mi pošlete do 20. března 2020 e-mailem. R.M.

 

Natočte čtenou pohádku

Téma: Techniky hlasitého čtení

Probrané učivo: Artikulace, intonace, tempo, rytmus, dynamika, důraz, logické celky, pauzy, barva hlasu.

Úkol na procvičení všech hlasových dovedností: Najděte si pohádku s dialogem. Délku asi na A4 (jako jsme četli od J. Kahouna Myšáčka), rozpracujte si ji na logické celky a natočte ji ve zvukovém formátu MP3 (WAW) se správnou artikulací, pauzami, barvami hlasů jednotlivých postav atd. Může tak vzniknout CD s pohádkami pro malé děti.  

Předání úkolu: Načtené pohádky mi pošlete do pátku 27. března 2020 e-mailem (nebo přes Úschovnu.cz). R.M.

 

Chatujeme na téma: „Dějiny divadla“ (P.S.)

Učitelka s žáky specializace DV 2x týdně 90 minut chatuje. Ukázka chatování na téma renesanční divadlo s nákrokem ke komedii dell´arte je ZDE:

Poznámka k textu: tučně hovoří učitel, obyčejně žáci.

 

3. ročník DVS

Reportáže z týdne

Úkolem každého žáka je natočit (na mobil) po každém týdnu reportáž o dění v republice s vlastním pohledem na situaci a domácí školu (stačí 1 minuta záznamu). Je možné video kombinovat s fotografiemi i různými zvuky, vložit rozhovor s rodinou… meze se nekladou.  Materiály a zajímavosti si zasíláme, a tak vznikne film. Myslíme si, že by to mohl být zajímavý dokument, který reaguje na aktuální situaci z pohledu žáka střední školy. Máme zvoleného režiséra, střihače i zvukaře. (Naši žáci umí pracovat v Movie Maker.) K.O.

 

Vymyslete příběh se stavbou dramatu

Téma: Dramatizace

Probrané učivo: Aristotelovská struktura dramatu

Úkol: Přemýšlejte a vymyslete příběh, ve kterém využijete slovo „svatba“ pokaždé v jiné části stavby dramatu (expozice, kolize, krize, peripetie, katastrofa). V každé části stačí, když napíšeš nejvýše tři věty. Příběh nerozepisujte do podrobností.

Není nutné, aby všichni žáci napsali pět příběhů, proto každému žákovi určím, do jaké části zmíněné slovo zařadí (žákům jsem předal jmenný seznam s úkolem).

Předání: Své příběhy mi do týdne pošlete mailem. R.M.

 

Virtuální Aristotelovská stavba dramatu (R.M. – úkol inspirován K.D.)

Téma: Dramatizace

Probrané učivo: Aristotelovská stavba dramatu

Úkol: Učitel vytvoří seznamy žáků ve skupinách po pěti (každý žák ve skupině má „pořadové číslo“ 1, 2, 3, 4, 5). Žák č.1 pošle svému spolužákovi č. 2 (ve skupině) úvod příběhu – expozici, žák č. 2 pošle žákovi č.3 kolizi. Další žák napíše a přepošle krizi, další peripetii. Žák č.5 napíše katastrofu a příběh své skupiny pošle učiteli.

 

Ronja (K.O.)

  1. Přečti si knihu Ronja, dcera Loupežníka od Astrid Lindgrenová nebo se podívej na film https://www.youtube.com/watch?v=XL-Qpe3hNuA&t=3543s. Určitě nemusím vysvětlovat, že kniha je pro tebe přínosnější a inspirující materiál,
    ale pokud nemáš jinou možnost – podívej se na film.
  2. Jaká témata předloha nabízí? S jakým tématem by tě bavilo pracovat divadelně? Sepiš témata.
  3. Sepiš v bodech hlavní situace příběhu. Představ si situaci jako korálek
    a postupně situace navlékej, žádný z korálků nesmí chybět, jsou to zásadní korálky pro posouvání děje.
  4. Navrhni inscenační klíče – s kým a jak? S jakou skupinou bys pracoval?
    Bylo by to loutkové, stínové, pohybové, plnou hrou? Využiješ kostýmy a kulisy – nebo stačí pouze židle, hadry nebo klacky?
  5. Vyber si jednu ze situací – jeden korálek a pokus se sepsat scénář na vybranou situaci, popiš i své režijní představy.
  6. Přečti si scénář, vytvořený pro chlapce a dívku z šestého ročníku základní školy. Pokus se scénář ohodnotit – jak se shodují tvé představy, co tě zarazilo, postupoval bys jinak? Jak se téma scénáře liší od tvého tématu? Sepiš krátkou úvahu.

Scénář Katky Ondráčkové ZDE

 

Ve dvojicích najděte jedno téma (R.M.)

Téma: Dramatizace

Probrané učivo: TÉMA, IDEA

Úkol: Každá divadelní hra, každá pohádka, román, příběh nese velkou řadu témat „o čem by to mohlo být“. Dnes vám ke zkoumání předkládám text Miloše Macourka – Žirafa. Pokud je to proveditelné, zkuste se spojit ve dvojících či ve trojicích (telefon, skype, whats-app), poraďte se spolu a napište mi, o čem si myslíte, že Macourek Žirafu napsal? Až najdete „své“ TÉMA, pak se ještě poraďte a napište mi IDEU – proč si myslíte, že to napsal? Moc mě zajímá, na co přijdete a co mi napíšete.

Miloš Macourek – Žirafa: Když chodila žirafa ještě do školy, mívala jedničku z počtů i ze čtení. Ale z tělocviku měla pokaždé pětku. Protože neuměla udělat kotrmelec. Kdekdo ji radil: „To musíš takhle, a pak takhle, koukej je to jednoduché. Ale žirafě se to nikdy nepodařilo. Nevěděla, co má dělat s krkem. Ať dělala, co dělala, kotrmelec udělat nemohla. Byla z toho celá nešťastná. A paní učitelka jí říkala: „Žirafo, žirafo, ty jsi ale nemehlo, to bude pěkné vysvědčení! Co tomu řeknou páni rodiče?“ A žirafa velice plakala. Kdo šel náhodou kolem, myslel, že prší. A když byl konec školního roku a rozdávala se vysvědčení, žirafa měla opravdu pětku z tělocviku. A plakala ještě víc, než posledně. A když přišla domů, ukázala vysvědčení rodičům. Ti neříkali nic. Šli do vedlejšího pokoje a dlouho se tam radili. A když se vrátili, nesli svá stará školní vysvědčení. A když si je malá žirafa prohlédla, našla tam pětky z tělocviku.

 

Vymýšlíme film (R.M.)

Téma: Dramatizace

Probrané učivo: Struktura dramatu, dramatické postavy

Úkol: Vezměte si tužku a papír na pište podle instrukcí:

  1. Napište prostředí, kde se bude film odehrávat.
  2. Vymyslete si a napište název filmu.
  3. Vypište osoby, které ve filmu hrají.
  4. Zvolte žánr filmu (romantický, krimi, sci fi, pohádka, tragédie…)
  5. Napište hlavní konflikt.
  6. Napište, jak to nakonec všechno dopadlo.
  7. Charakterizujte všechny postavy filmu z bodu 3. (Jaký kdo je? Jak se chová? Jaké má hodinky, oblečení? Jaké má koníčky – pokud vůbec nějaké má?)
  8. Napište stručný příběh filmu (pokud vám to vyhovuje, zjednodušeně nakreslete příběh jako komix).

Poznámka pro učitele: Ve vyučovací hodině je dobré vždy počkat, až žáci splní jednu instrukci a teprve potom jim zadat další. Takhle jsme si to včera vyzkoušeli přes videokonferenci ZOOM a fungovalo to. Každý žák ve svém pokoji vytvořil základ filmu – to nám trvalo 60 minut. Poslední dva body (7. a 8.) mají za domácí úkol. Žáci byli překvapeni, jak je možné tak rychle „vymyslet film“.

 

4. ročník DVS – MATURITA

TEORETICKÁ MATURITA

Opakování maturitních okruhů (K.O.)

  1. Kdo je pro tebe inspirativní osobou dramatické výchovy? Proč?
  2. Co je narativní pantomima? Má své využití v MŠ? Popiš konkrétní činnost.
  3. Které metody a které techniky můžeme využívat ve strukturovaném dramatu?
  4. Kdy jsou děti schopné vstoupit do role? Neodhaduj, zamysli se…
  5. Jaký je rozdíl mezi učitelem v roli a učitelem v bočním vedení?
  6. Technika alej: ulička, hráči vytvoří naproti sobě dvě řady s určitou mezerou, kudy prochází některá z důležitých postav, zpravidla je určeno, co alej zastupuje, je vymezeno, v jaké úrovni rolové hry se hráči v řadách budou vyjadřovat k postavě, která uličkou prochází. Postava prochází, naslouchá, reaguje – o jakou metodu se jedná? Jaké znáš další metody?
  7. Co znamenají slova Zanii a Lazzi?
  8. Kdo byl Merkucio a kterou slavnou větu pronesl?
  9. Poslechni si Medeu https://www.youtube.com/watch?v=cXhz1GXuoOA , kdo dílo napsal? Popiš děj v pěti bodech a napiš krátkou úvahu o hlavní postavě a motivech jednání.
  10. Podívej se na dětské divadlo https://youtu.be/fEP8phEq6sQ, vžij se do role poroty a pokus se zhodnotit viděné.
  11. Co je larvální maska a jak ji vyrobíš?
  12. Jak lze využít zástupný předmět v lekci DV? Popiš konkrétně.
  13. Jaká jsou specifika dětského divadla?
  14. Jak budeš tvořivě pracovat s textem? (Shel Silverstein – Bordelář) Navrhni konkrétní postupy dramatické výchovy při práci s přednesem.
  15. Zhodnoť sám sebe jako učitele dramatické výchovy.

 

Test ze tří maturitních otázek (R.M.)

Zde je ukázka testu “domácího testu”, který si žáci mohou vyzkoušet, aby se připravovali na ústní maturitní zkoušku.  Test i s legendou ZDE

 

PRAKTICKÁ MATURITA

Se skupinami jsem založila skupiny na Facebooku a WhatsAppu. Maturitní ročníky mají připravená představení, a pokud to bude možné, poběží online, pokud se nám to nepodaří, každý si připraví natočený monolog na zadané téma, bude se jednat o autorskou tvorbu s využitím vnitřního monologu z pohledu věci či emoce. Dále společně probíráme maturitní otázky. K.O.

 

Maturitní výstupy jednotlivců na téma Divadlo ve výchově (M.L.) – Maturanti na lyceu měli původně k maturitě ve dvojicích připravit Divadlo ve výchově – losovaný dramatický autor a divadelní hra – zahrát pro první ročníky tak, aby se dozvěděli nejdůležitější fakta o životě, dílu a době, ve které autor tvořil a podrobně zprostředkovat obsah jedné divadelní hry. A to tak, že zahrají úryvky z díla a propojí výkladem. Sami budou autory scénáře, dramaturgicko-režijní koncepce a sami budou také herci.

Nyní jsme museli práci zjednodušit, takže nakonec půjde o výstupy jednotlivců. Výstup bude obsahovat stručné představení autora, doby, díla a přednes 1 nebo 2 monologů z losované divadelní hry, které přispějí k přiblížení a pochopení díla (dva, pokud by se jim tím podařilo vystihnout např. nějaké protiklady, stěžejní okamžiky díla, vývoj postavy…). Zatím ještě doufám, že se podaří uskutečnit naživo, ale pokud ne, udělají nahrávky a zašlou.

 

ÚKOLY NAPŘÍČ ROČNÍKY

DIVADELNÍ INSPIRACE

Sledujte a rozebírejte divadelní inscenace (Z.K.)

Žáci budou, z níže uvedených odkazů, sledovat divadelní inscenace dětského divadla, divadla z přehlídek, doporučené divadelní inscenace z profesionálních divadel, a na každou viděnou inscenaci napíší krátkou recenzi nebo vyplní pracovní list (dodáme ho sem) a pošlou svému učiteli. Tím vznikne žákům jakási zásobárna viděných inscenací a přehled o divadlech nejen pro děti.

Zde je odkaz na inscenace:

 

Radim Vizváry – Sólo / Záznam divadelního představení. Je to průřez historií pantomimy (od doby harlekýna po současné pohybové divadlo). Radim Vizváry je výborný divadelník, ale také skvělý učitel a metodik. Vede semináře pantomimy.

https://ulozto.cz/file/fF7M7eZGcizP/radim-vizvary-solo-mp4

Rozhovor s R. Vizvárym na DVTV: https://video.aktualne.cz/dvtv/dvtv-vikend-29-a-30-7-2017-radim-vizvary-helena-klimova/r~510a1cc2749f11e7954a002590604f2e/

 

Každé pondělí na ČT Art ve 20.00 h. je vysílán záznam divadelního představení.. Například Vzkříšení (Dejvickédivadlo)

https://ulozto.cz/hledej?q=vzkř%C3%ADšen%C3%AD+divadlo&autocomplete=std

Informace na stránkách ČT: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12306889443-vzkriseni/

 

On-line vysílá každý večer na FB divadlo Studio Dva – Praha

 

Divadlo na Vinohradech vysílá besedy a záznamy svých představení vždy ve vymezený čas. Zde: https://www.divadlonavinohradech.com/aktuality/detail/684

 

Poslední trik Georgese Meliese – Divadlo Drak – režie J.Havelka https://draktheatre.cz/repertoar/posledni-trik-georgese-meliese/

Ke stažení zde: https://ulozto.cz/file/fEPzQzNyje6F/posledni-trik-georgese-meliese-divadlo-16-dvbt-cz-romin-avi

 

Sluha dvou pánů, Carlo Goldoni – Národní divadlo (2000) – s M. Donutilem

Ke stažení zde: https://ulozto.cz/file/khOR8kS0buZl/sluha-dvou-panu-divadelni-zaznam-2000-dvbt-czedab-avi

 

A tady je chvíle pro vás, kolegové! Kdokoliv víte o nějaké zajímavé divadelní inscenaci na youtube, uložto… pošlete nám odkaz. Můžete připsat, že se jedná o loutkové divadlo, že je v inscenaci zajímavá scénografie, využity zajímavé divadelní prostředky atd. Děkujeme!

 

Loutkové představení „Metamorfózy“ – Islandské národní divadlo 2014 (E.D.)

Instrukce učitele: Podívejte se na tuto loutkovou inscenaci islandského loutkáře Bernda Ogrodnika: https://www.youtube.com/watch?v=rW_LKTQye2Q&feature=youtu.be

1/ Při sledování záznamu představení si, prosím, všímejte:
Typů loutek a toho jak fungují.

Děje a témat jednotlivých částí představení (co se tam děje, o čem to je?)

Loutkářských dovedností a principů – Jaké zásady vedení loutky loutkář dodržuje?

2/ Po zhlédnutí napište a e-mailem mi pošlete své postřehy:

Co vás při sledování záznamu představení zaujalo?

Jaké typy loutek se v představení objevily a jak fungovaly?

Napište jednoduchý děj a témata jednotlivých částí představení.

V čem podle vás spočívá loutkářské umění?

Pokud jste s nějakým spolužákem v kontaktu, je možné, abyste se spolu poradili a odpovědi mi napsali jako dvojice (nejvýše trojice).  

Poznámka: Metamorfózy se skládají z několika samostatných kapitol/ částí, z nichž každá sama o sobě je inscenací.

 

DÁLKOVÉ STUDIUM

S dálkovým studiem v druhých ročnících jsme založili skupinu, kde si posíláme inspirativní možnosti pro malé děti, aby se doma nenudily (tvořivé texty, pracovní listy a úkoly, dramatické hry…) Dále jim poskytneme natočené pohádky. K.O.

 

Poznámka:

Katka O.: Z pohledu matky říkám, že opravdu není nutné naše žáky zahrnovat víc, než je možné doma unést! První mojí povinností je, aby byly moje děti v psychické pohodě a já také. Musím se přiznat, že učit se s dvanáctiletým synem čtyři hodiny denně, učit do toho online a ještě krotit malé tříleté dítě, aby neuplatňovalo svou výtvarnou kreativitu na zdech obýváku – není jednoduché. Mysleme hlavně na dálkové studium – jako matky to nemají v tuto chvíli vůbec jednoduché.

Roman M.: Také jsem zjistil, že základní škola mé dvě děti přezaměstnává. Úkolů dostávají víc, než by stihly udělat ve škole! Pak se čas „domácí školy“ rozloží nejen na celý den, ale také na sobotu a neděli, kdy by si děti měly dát pauzu! Přece víme, že méně je více!

 

Zkratky autorů příspěvků:

K.O. – Katka Ondráčková

R.M. – Roman Musil

Š.H. – Šárka Horáková

Z.K – Zdeňka Kučerová

K.D. – Kristýna Dušková

E.D. – Eva Davidová

P.S. Petra Severinová

R.Ma – Roman Manda

M.L. – Monika Lepková

1 komentář

  • Kristýna Dušková Permalink

    1. ročníky
    VIRTUÁLNÍ KOMUNIKAČNÍ VYPRÁVĚNÁ

    V kruhu se tato hra hraje tak, že postupně každý po kruhu řekne 1 větu do příběhu, aby měl příběh logiku a nějakou dějovou linku, návaznost, dramatickou stavbu – zápletku, vyvrcholení, závěr…

    Já začnu, “vykopnu” první větu. Další, kdo je na seznamu, připíše další větu, podepíše se!! a obě mi pošle zpátky na mail. Ten kdo je na seznamu třetí, si přečte, co už tam je, a připojí další větu, podepíše se!! a všechno odešle mně… A tak to půjde postupně dál až k poslednímu.
    Všichni se dostanou na třídní mail, takže všichni budou vědět, co kdy kdo napsal.
    Na tuto hru dávám týden.
    Seznam třídy:
    POZOR – NEJDE TO PODLE ABECEDY!!!! TAKŽE SI TO HLÍDEJTE.

Vložit komentář

Můžete použít tyto HTML tagy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>